Služby ponúkame po celom svete
Pôsobíme zo Slovenska
0800 939 100
ZAVOLAJTE NÁM!
objednaj@webza7.sk
help@webza7.sk

Ako vybudovať kvalitný a úspešný e-shop ?

Ako vybudovať kvalitný a úspešný e-shop ?

Zvyšujúci sa záujem ľudí o nakupovanie cez internet privádza podnikateľov k myšlienke založiť si vlastný internetový obchod. Začať s prevádzkou e-shopu nie je v dnešnej dobe náročné a určite je to jednoduchšie ako zriaďovanie kamenného obchodu. Avšak pozor! Práve vďaka jednoduchým krokom ich na serveroch dennodenne pribúda ako „húb po daždi“. Aj na Slovensku každým rokom vzniknú stovky debutových internetových obchodov, no väčšina z nich aj rýchlo zanikne. Úspešná prevádzka e-shopu si tak ako každé iné podnikanie vyžaduje dôslednú prípravu, detailné spracovanie a pravidelnú starostlivosť. Než sa pustíte do obchodovania na internete, mali by ste sa nad niekoľkými vecami dobre zamyslieť a zvážiť všetky možné scenáre budúceho vývoja Vášho e-shopu.

VÝZNAM INTERNETOVÉHO OBCHODU

Vlastný internetový obchod je vhodnou vstupnou bránou do náročného sveta podnikania, nepožaduje vysoké počiatočné investície a jeho dosah je v podstate obmedzený len požiadavkou internetového pripojenia. E-shop sa od klasickej internetovej prezentácie líši hlavne tým, že je to taký elektronický katalóg, v ktorom Vaši zákazníci môžu nakupovať úplne rovnako ako v klasickom kamennom obchode. Internetový obchod slúži k ponuke a vyhľadaniu tovaru s možnosťou jeho objednania, príjmu objednávok od zákazníkov, evidencie platieb, poskytovanie ďalších informácií o výrobkoch či riešení reklamácií. Vôbec prvé e-shop sa na scéne objavil v USA v prvej polovici 90. rokov 20. storočia. Progresívny rozvoj na trhu však e-shopy zaznamenali až o čosi neskôr, presnejšie po roku 2000.

ROZSIAHLE E-SHOPOVÉ PORTFÓLIO 

Pod Tatrami máme približne 7-tisíc internetových obchodov. Podľa štatistiky tvoria približne 70% všetkých online obchodov menšie e-shopy, ktoré majú ich majitelia popri zamestnaní. Zvyšných 30% predstavujú obchody na plný úväzok. Ak sa niekomu zdá, že na Slovensku je kvantum e-shopov a pre ďalšie už ani nie je miesto, trochu Vás poteší fakt, že napríklad v takom Česku je až vyše 40-tisíc e-shopov, čo je oproti nám naozaj priepastný rozdiel! Až 4/5 všetkých e-shopov sa však potyká s rôznymi problémami, ktoré podnikateľov po určitom čase privádza ku krachuKonkurencia je veľká a ak sa chcú noví „online hráči“ presadiť, musia zákazníkom ponúknuť oveľa viac ako len najnižšie ceny či oku lahodiaci dizajn stránky.

POSTUPNÝMI KROKMI K ÚSPECHU

Než začnete vytvárať webovú stránku svojho elektronického obchodu, netreba sa v prvom rade uponáhľať, ale dôsledne si premyslieť všetky alternatívy a kroky potrebné k dosiahnutiu úspechu. Pred prípravou stratégie a plánu pre Váš nový e-shop si preto v prvom rade definujte tie najdôležitejšie kritéria, bez ktorých na podnikanie prostredníctvom online obchodu radšej zabudnite:

• Prieskum trhu

Na stanovenie správnej stratégie slúži prieskum trhu, teda získanie čo najväčšieho množstva informácií o tom, aký tovar zákazník vyžaduje a čo práve v tomto období „letí“.

• Cieľová skupina

Definujte si cieľové skupiny, vypracujte persóny a svoju komunikáciu upravte podľa preferencií, ktoré ich najviac zaujímajú.

• Analýza konkurencie

Trh je zahltený množstvom rovnakých produktov, ktoré sa rozhodnete predávať. Preto je veľmi dôležité sledovať svoju konkurenciu a určiť si správnu stratégiu.

• Dodávatelia produktov

Nájsť kvalitné produkty a rýchleho dodávateľa je kľúčové. Poobzerajte sa na internete a porovnajte viacerých dodávateľov. Zamerajte sa na kvalitu výrobkov, krajinu výroby, cenu a rýchlosť dodania.

• Marketingová stratégia

Dobre nastavený online marketing patrí medzi najdôležitejšie faktory internetového podnikania. Reklamu na Váš e-shop sa snažte umiestniť na rôzne inzertné portály, do vyhľadávačov, na sociálne siete, na partnerské stránky, ale aj do televízie a printových médií.

• User Experience webdesign

Prvé, čo si návštevník stránky všimne, je prirodzene vzhľad stránky a to najmä jeho rozvrhnutie jednotlivých častí, farebnosť, obrázky, animácie. User Experience dizajn je to, ako používateľ komunikuje s webovým systémom a ako sa cíti pri jeho používaní.

• SEO optimalizácia

Dobre navrhnutá SEO stratégia vedie k zvýšeniu návštevnosti a počtu zákazníkov. 90% používateľov pozerá len prvú stránku výsledkov vyhľadávania. Buďte medzi nimi a získajte dlhodobý prísun zákazníkov z vyhľadávačov. 

• Responzivita

Responzivný dizajn e-shopu zjednodušene znamená, že ľudia používajúci akékoľvek zariadenie ako mobil či tablet, budú schopní bez problémov nakúpiť tak, ako na stolovom počítači. Dizajn webu sa pružne prispôsobí rôznym mobilom, tabletom či podobným, dnes často využívaným zariadeniam.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *